بهترین جراح پولیپ بینی در تهران

بهترین جراح پولیپ بینی در تهران می تواند به شما جهت رفع مشکلاتی که در دستگاه تنفسی تان ایجاد میشود، کمک نماید. بینی، یکی از حساس ترین اعضایی است که می تواند نقش مهمی در سلامت کلی بدن ایفا نماید. پولیپ، یکی از مشکلات شایعی است که می تواند تنفس را دچار مشکل نماید. پولیپ بینی در واقع، بافتی غیر طبیعی است که در داخل مجاری بینی رشد می‌کند. این موضوع می‌تواند مکانیزم تنفس اصولی را مختل کند. جراحی بهترین روش جهت درمان پولیپ است. جراح با استفاده از تکنیک های جدید جراحی می تواند بافت مزاحم را بردارد و جهت رفع مشکلات بینی اقدام نماید. جراحی پولیپ باید توسط بهترین جراح صورت پذیرد. زیرا بروز هرگونه نقص در این رابطه میتواند سلامت بیمار را به خطر بیندازد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با جراحی پولیپ بینی صحبت نماییم.

جراحی پولیپ بینی چیست؟

جراحی پولیپ بینی، یکی از انواع جراحی هایی است که با اهداف درمانی انجام می شود. پولیپ بینی، توموری غیر سرطانی است که در بافت مخاطی مجاری بینی یا حفره ‌های سینوس‌ بینی رشد می‌کند. پولیپ‌ها معمولا در ابتدا بدون علامت و کوچک هستند، اما با گذشت زمان رشد می‌کنند و می‌توانند باعث انسداد مجاری بینی شوند. انسداد مجاری موجب بروز علائمی از جمله تنگی بینی، خارش بینی و آبریزش می‌شود. بزرگ شدن پولیپ‌ها می‌تواند منجر به کاهش بویایی و احتقان مکرر بینی شود. با جراحی، پولیپ برداشته می‌شود تا مشکلات ناشی از آن برطرف شود.

چه دلایلی باعث ایجاد پولیپ بینی می شود؟

جراحی پولیپ بینی، یکی از رایج ترین جراحی هایی است که با اهداف درمانی انجام می شود. دلایل مختلفی باعث ایجاد پولیپ می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• عفونت مزمن بینی (سرماخوردگی): بافت مخاطی بینی در اثر عفونت مکرر التهاب پیدا می‌کند. این امر می‌تواند منجر به رشد پولیپ شود.
  • آلودگی هوا: ذرات معلق در هوا مانند دود سیگار می‌توانند باعث تشدید التهابات شوند.
  • آلرژی: مشکلات تنفسی از جمله آسم می تواند باعث ایجاد پولیپ شود.
  • بیماری‌های جنسی: برخی از بیماری های جنسی از جمله سوزاک ممکن است باعث تشدید التهاب داخل بینی شود.

ژنتیک از جمله عوامل دیگری است که می تواند منجر به پولیپ بینی شود. با مراجعه به بهترین جراح پولیپ بینی در تهران می توان جهت رفع نواقص و ایرادات بینی که با اهداف درمانی انجام می شوند، اقدام نمود.

پولیپ بینی چه علائمی دارد؟

پولیپ بینی، یک سری علائم خاص دارد که با مراجعه به بهترین جراح پولیپ بینی در تهران می توان جهت رفع مشکل اقدام نمود. برخی از مهمترین علائم رایج پولیپ بینی عبارتند از:

• انسداد و تنگی در مجاری بینی
  • احساس انسداد در داخل بینی
  • خارش داخل بینی
  • خونریزی بینی
  • از دست دادن بویایی
  • تنفس دهانی به دلیل انسداد بینی
  • سردرد مداوم
  • تورم و التهاب پوست بینی
  • سینوزیت مکرر یا التهاب حفره‌های بینی
  • توده قابل لمس در بینی

البته در بسیاری از موارد، پولیپ بدون علامت و نشانه خاصی ایجاد می شود. در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه ها، بهتر است به بهترین جراح پولیپ بینی در تهران مراجعه نمایید.

جراحی پولیپ بینی و روش های درمان آن

درمان پولیپ بینی به دو روش اصلی انجام می‌شود: درمان دارویی و جراحی. در ادامه به توضیح هر کدام از این روش ها می پردازیم:

درمان دارویی:

در مواردی که مخاط در بینی تشکیل نشده باشد، می‌توان از درمان دارویی استفاده کرد. پزشک از روش دارویی به منظور کاهش حساسیت و التهاب در داخل بینی استفاده می کند. با استفاده از داروهای ضد التهابی، آنتی هیستامین‌ها، کورتیکواستروئیدها و آنتی بیوتیک‌ها، علائم پولیپ بینی کاهش می یابد. البته باید توجه داشت که در برخی از موارد، درمان دارویی ممکن است کامل نباشد و نیاز به جراحی وجود داشته باشد.

جراحی پولیپ بینی

در صورتی که درمان دارویی موفقیت آمیز نباشد و علائم پولیپ بینی همچنان در فرد ادامه داشته باشد، به جراحی پولیپ بینی نیاز است. جراحی آندوسکوپیک سینوس از جمله بهترین تکنیک ها جهت رفع پولیپ بینی می باشد. در این نوع جراحی، از طریق آندوسکوپ (یک لوله نازک با لنز و دوربین) و ابزارهای خاص، پولیپ‌ها برداشته می‌شوند. این جراحی به صورت آندوسکوپی صورت می پذیرد. به عبارتی بدون نیاز به ایجاد برش های عمیق می توان از داخل بینی جهت حذف پولیپ ‌ها اقدام کرد. این روش کم تهاجمی می باشد و بازدهی بسیار بالایی دارد.

اگرچه جراحی پولیپ بینی بهترین روش جهت درمان این مشکل است، اما قبل از تصمیم گیری در رابطه با آن، نیاز است که با بهترین پزشک جراح پولیپ بینی در تهران مشورت کنید.

آیا جراحی پولیپ بینی برگشت پذیر است؟

یکی از مهمترین دغدغه های بیمارانی که با این مشکل مواجه هستند، برگشت پذیر بودن پولیپ بینی است. اگر جهت رفع این مشکل به بهترین جراح پولیپ بینی در تهران مراجعه نمایید، باز تضمینی جهت موفقیت آمیز بودن این روش وجود ندارد. زیرا امکان بازگشت پولیپ ها با وجود جراحی نیز وجود دارد. در این صورت، جراح جهت رفع این مشکل تصمیم می گیرد که دوباره از روش جراحی استفاده کند یا دارو درمانی را به بیمار تجویز نماید. یکی از مهمترین مواردی که در رابطه با جراحی پولیپ بینی وجود دارد، هزینه آن می باشد. در این رابطه نمی توان اظهار نظر کلی کرد. زیرا فاکتورهای مختلفی از جمله دستمزد، آزمایش ها و… می توانند بر هزینه جراحی تاثیر بگذارند.

دستورالعمل های مهم جهت جلوگیری از ابتلا به پولیپ بینی

یک سری دستورالعمل های مهمی وجود دارند که می توانید با رعایت آنها از ابتلا به پولیپ بینی جلوگیری نمایید. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• بهداشت منظم بینی و دهان
  • شستشوی بینی با محلول‌های مناسب در صورت بروز عفونت یا ترشحات
  • استفاده از ماسک در محیط‌های آلوده
  • دوری از عوامل التهاب زا از جمله دود سیگار و…
  • درمان عفونت‌ بینی و دهان در اولین فرصت
  • غربالگری و معاینات منظم توسط متخصص جهت شناسایی به موقع پولیپ
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و استراحت کافی

در صورت بروز هرگونه علائم بیماری در دستگاه تنفسی، حتما به بهترین جراح پولیپ بینی در تهران جهت رفع مشکل مراجعه نمایید.

آخرین مطالب: