اشتراک گذاری:

بهترین جراح انحراف بینی در تهران

بهترین جراح انحراف بینی در تهران

با مراجعه به بهترین جراح انحراف بینی در تهران می توان نواقص و ایرادات بینی را به بهترین نحو ممکن رفع کرد. بینی، یکی از مهمترین اعضای صورت است. وجود هرگونه نقص در رابطه با آن می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با عمل جراحی بینی، شکل و ظاهر بینی را می توان به نحوی تغییر داد که هیچ گونه شباهتی با حالت اولیه نداشته باشد. انحراف بینی، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اکثر خانم ها و آقایان در رابطه با آن دغدغه زیادی دارند. ایرادات و نواقص بینی باید مورد بررسی یک پزشک مجرب قرار گیرند. به همین خاطر نیاز است که در رابطه با آنها اقدامات لازم را انجام داد.

جراحی انحراف بینی جزو آن دسته از جراحی هایی است که با اهداف درمانی انجام می شود. با کمک یک جراح پلاستیک در این زمینه می توان نواقص و ایرادات بینی را رفع نمود. به شرطی که برای این کار به نزد بهترین جراح انحراف بینی مراجعه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با جراحی انحراف بینی و شرایط آن اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بدانید :

جراحی انحراف بینی چیست و به چه منظوری انجام می شود؟

جراحی انحراف بینی، یکی از رایج ترین انواع جراحی پلاستیک است که به منظور اصلاح شکل و ساختار بینی انجام می‌شود. انحراف بینی زمانی رخ می‌دهد که ساختارهای داخلی و خارجی بینی به صورت نامتقارن یا نامناسب شکل می‌گیرند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها می توان به بیماری‌های التهابی، مشکلات تنفسی یا ضربه به بینی اشاره نمود.

جراحی انحراف بینی به منظور رفع ایرادات و مشکلاتی که ناشی از نامتقارن بودن ساختار داخلی و خارجی بینی هستند، انجام می شود. برخی از رایج ترین دلایل جهت انجام جراحی انحراف بینی عبارتند از:

  • اختلال در تنفس
  • ناهمسان بودن بینی با سایر اجزای صورت
  • وارد شدن ضربه یا آسیب به بینی
  • و…

جراحی انحراف بینی، یکی از بهترین روش ها به منظور برطرف کردن ایرادات بینی می باشد. این نوع جراحی کار هر پزشک جراحی نیست. با مراجعه به بهترین جراح انحراف بینی در تهران می توان جهت رفع ایرادات و نواقص بینی اقدامات لازم را انجام داد. برای این کار حتما باید بهترین پزشک جراح را شناسایی کنید و در رابطه با سوابق و تجارب کاری او در زمینه جراحی های موفق بینی اطلاعات کسب نمایید.

فرایند انجام جراحی انحراف بینی

نکته مهمی که باید بدانید، این است که جراحی انحراف بینی با هدف اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می شود. زیرا مهمترین تاکید در این عمل بر تصحیح ساختار داخلی بینی و عملکرد اصولی تنفس می ‌باشد. اصلاح انحراف تیغه بینی تاثیر زیادی بر ظاهر و شکل بینی دارد. این نوع جراحی مزایای زیادی دارد. با اصلاح تیغه بینی و رفع انحراف، تنفس بیمار بهبود می‌یابد و مجاری هوایی بازتر می‌شوند. این امر می‌تواند به کاهش سرفه شبانه، رفع خشکی دهان و افزایش کیفیت تنفس در طول روز کمک نماید. رفع انحراف تیغه بینی باعث ایجاد تغییرات ظاهری زیادی در فرم بینی می شود. ممکن است کجی بینی ناشی از انحراف تیغه بینی باشد که این مورد باید توسط پزشک جراح بررسی شود. با اصلاح انحراف، فرم و ظاهر بینی بهبود می یابد.

البته باید توجه داشت که جراحی انحراف بینی به تنهایی نمی‌تواند تغییرات ظاهری زیادی را در چهره ایجاد نماید. برای ایجاد تغییرات وسیع و گسترده تر، ممکن است نیاز به روش‌های جراحی دیگر یا ترکیبی از آنها باشد.

روش های تشخیص انحراف بینی

یکی از مهمترین مواردی که از سوی افراد در رابطه با جراحی انحراف بینی مطرح می شود، در رابطه با روش های تشخیص انحراف بینی است. یکی از مهمترین اقدامات جهت تشخیص انحراف بینی، توجه به علائم و نشانه‌ها می باشد. بعضی از علائم معمول در رابطه با انحراف بینی شامل کاهش بویایی، سردرد، تنفس دهانی، خونریزی و ترشحات بینی است. پزشک جراح با بررسی علائم و وضعیت بیمار، بهترین روش را جهت درمان انحراف بینی اتخاذ می کند. البته، پزشک با استفاده از یک سری تکنیک های رایج می تواند جهت درمان انحراف بینی تصمیم گیری نماید. رایج ترین روش‌های تشخیص انحراف بینی عبارتند از:

  • آندوسکوپی: پزشک با استفاده از یک دوربین کوچک، داخل بینی را بررسی می‌کند.
  • عکسبرداری سه‌ بعدی از بینی به منظور بررسی دقیق ساختار استخوان‌ها و بافت‌ها
  • سی‌تی اسکن یا آر ان ‌تی (تصویربرداری رادیولوژیک) به منظور بررسی استخوان و بافت
  • آزمایش اسمیت به منظور سنجش میزان توان حرکت بینی و اندازه‌گیری انحراف

فرایند انجام جراحی انحراف بینی به چه نحوی است؟

دو روش جهت انجام جراحی انحراف بینی، وجود دارد. رینوپلاستی بسته و رینوپلاستی باز از جمله رایج ترین روش های درمان انحراف بینی به شمار می روند.

1. رینوپلاستی بسته (Closed Rhinoplasty):

در این روش، تمام برش‌ها در داخل بینی انجام می‌شود. پزشک جراح با ایجاد برش‌های داخلی به ساختارهای زیرین و غضروف بینی جهت تغییر یا اصلاح آنها دسترسی دارد. این روش برای بیمارانی که نیاز به ایجاد تغییرات زیاد در رابطه با بینی خود ندارند، مناسب می باشد. از جمله مهمترین مزایای رینوپلاستی بسته می‌توان به طول بهبودی کوتاه و عدم خونریزی زیاد اشاره کرد.

2. رینوپلاستی باز (Open Rhinoplasty):

در این روش، یک برش کوچک در بینی انجام می‌شود. با ایجاد برش بر روی پوست بینی، جراح می‌تواند به طور دقیق به استخوان‌ها و غضروف‌های زیرین بینی دسترسی داشته باشد و تغییرات دقیق ‌تری را در رابطه با بینی اعمال کند. رینوپلاستی باز عموما برای بینی‌هایی که نیاز به اصلاح بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

هر دو روش رینوپلاستی بسته و باز از مزایا و محدودیت‌های خاص خود برخوردار می باشند. به طور کلی نمی توان تصمیم گرفت که استفاده از کدام روش جهت رفع نواقص و ایرادات بینی مناسب می باشد. زیرا انتخاب بهترین روش درمان به وضعیت بینی، شرایط بیمار و نظر پزشک بستگی دارد.

با مراجعه به بهترین جراح انحراف بینی در تهران می توان ایرادات و نواقص بینی خود را رفع نمود. قبل از هرگونه اقدام در این رابطه باید با بهترین پزشک جراح پلاستیک صحبت نمایید. زیرا پزشک جراح با بررسی وضعیت تان تصمیم می گیرد که کدام روش درمان به منظور اصلاح انحراف بینی برای شما مناسب تر می باشد.

آخرین مطالب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.